Stacje ładowania, które mają tę moc!

Popularność aut elektrycznych w ostatnim czasie jest coraz większa, jednak miejsc, gdzie można naładować samochód jest stosunkowo niewiele. My pomagamy to zmienić! Posiadamy szeroką gamę ładowarek do samochodów, przeznaczonych do użytku domowego (np. wallbox) oraz komercyjnego. Wyróżnia je wysoka estetyka, wytrzymałość, a przede wszystkim łatwość obsługi.

Pobierz katalog
  • Ładowanie pojazdu prądem zmiennym AC lub prądem stałym DC.
  • Wybór standardów punktów ładowania (CCS2, CHAdeMO, Typ 2, Typ 1).
  • Punkty ładowania z dowolną mocą ładownia.
  • 4 systemy ładowania.
  • Możliwość obrandowania i wyboru dowolnej kolorystyki.

EVB max Advert AC/DC

Wolnostojąca, superszybka stacja ładowania samochodu elektrycznego, wyposażona w nośniki reklamowe.

  • 350kW Maksymalna Moc
  • 2200x900x900 Wymiary
  • do 3 Punktów ładowania
Zapytaj o cenę

EVB Advert AC

Stacje ładowania samochodów elektrycznych EVB Advert wyposażone są w outdoorowe nośniki reklamowe.

  • 44kW Maksymalna Moc
  • 2200x900x330 Wymiary
  • 2-4 Punkty ładowania
Zapytaj o cenę

EVB max AC/DC

Stacja ta zasilana jest prądem AC i DC, może naładować samochód elektryczny nawet w 30 minut!

  • 350kW Maksymalna Moc
  • 2000x600x800 Wymiary
  • do 3 Punktów ładowania
Zapytaj o cenę

EVB 2M AC

EVB 2M AC to typ ładowarki idealny do domu oraz innych miejsc specjalnie do tego stworzonych.

  • 44kW Maksymalna Moc
  • 1690x455x330 Wymiary
  • do 2 Punktów ładowania
Zapytaj o cenę

EVB Slim AC

EVB 2M AC to typ ładowarki służący w domu oraz w miejscach do tego dostosowanych.

  • 44kW Maksymalna Moc
  • 1200x360x180 Wymiary
  • do 2 Punktów ładowania
Zapytaj o cenę

EVB E-Wall AC

Stacja ładowania montowana w ścianie. Dostępne trzy warianty złączy.

  • 22kW Maksymalna Moc
  • 305x505x120 Wymiary
  • 1 Punkt ładowania
Zapytaj o cenę

EVB Wallbox AC

Stacja EVB Wallbox 1M AC to niewielka, wisząca ładowarka do samochodów elektrycznych.

  • 44kW Maksymalna Moc
  • 525x305x120 Wymiary
  • do 2 Punktów ładowania
Zapytaj o cenę

EVB Wallbox PRO AC

Stacja EVB Wallbox 1M AC to kompaktowa, wisząca ładowarka do samochodów elektrycznych.

  • 44kW Maksymalna Moc
  • 525x505x120 Wymiary
  • do 2 Punktów ładowania
Zapytaj o cenę

EVB Wallbox NANO AC

Stacja EVB Wallbox 1M AC to niewielka, wisząca ładowarka do samochodów elektrycznych

  • 22kW Maksymalna Moc
  • 525x205x120 Wymiary
  • 1 Punkt ładowania
Zapytaj o cenę

EVB Wallbox AC/DC

Stacja EVB Wallbox DC to wisząca ładowarka do samochodów elektrycznych

  • 80kW Maksymalna Moc
  • 525x485x240 Wymiary
  • 3 Punkty ładowania
Zapytaj o cenę

Stacje i ładowarki do samochodów elektrycznych

Sprawne ładowanie pojazdów dla każdego

Wszystkie stacje ładowania samochodów elektrycznych dostępne w ofercie to innowacyjne urządzenia, które są łatwe w obsłudze. Każde ze stanowisk w zależności od konfiguracji posiada podświetlaną prostą instrukcję obsługi, dzięki czemu korzystanie z ładowarki jest bezproblemowe.

Na większe i mniejsze potrzeby

1, 2, 3, a nawet 4 punkty ładowania? Tak! Typ ładowania AC, DC, AC/DC? Mamy to! Montaż w elewacji lub stacja wolnostojąca? Bez problemu! Do tego atrakcyjny design, solidna konstrukcja, intuicyjna obsługa oraz możliwość personalizacji - wybierz ładowarkę do samochodu elektrycznego, która będzie najlepsza dla Twoich potrzeb.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wszystkie ze stacji ładowania są zaopatrzone liczne zabezpieczenia, w tym funkcje automatycznego ryglowania gniazd i wtyczek (by zapobiec ingerencji osób trzecich, gdy samochód jest ładowany), a także odryglowania w momencie zaniku napięcia.

Stacja dopasowana do Twojej marki

Dzięki różnorodności dostępnych typów z łatwością znajdziesz stację, która będzie się idealnie komponować z otoczeniem. Każdy model stacji ładujących możemy wizualnie dostosować poprzez wybór dowolnej kolorystyki. Istnieje także możliwość obrandowania poprzez umieszczenie logotypu.

Także jako totem reklamowy

Chcesz coś przekazać swoim klientom? Wybierz stacje ładowania z serii Advert! Duży (nawet 60 calowy) czytelny ekran przyciąga wzrok – naprawdę trudno go nie zauważyć. Dzięki niemu stacja pełni również funkcję outdoorowego nośnika reklamowego lub informacyjnego. Ekrany mogą być umieszczone po obu stronach ładowarki.

Ładuj z aplikacją mobilną

Ładowarkę można sparować z aplikacją mobilną Nexity oraz Elocity, dzięki czemu możliwe jest monitorowanie działania stacji czy wyszukiwanie dostępnych ładowarek w pobliżu. Aplikacje posiadają ponadto funkcję szybkich płatności.

Często zadawanie pytania

Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?
Czas ładowania samochodów EV jest zależny od:
  • mocy ładowarki
  • pojemności akumulatorów
  • mocy przetwornicy zainstalowanej w samochodzie
W jaki sposób użytkownicy ładowarki mogą się rozliczać?
Stacje ładowania mogą być wyposażone w układ pomiarowo-rozliczeniowy, który umożliwia błyskawiczne rozliczenie się z klientem. Rozliczenie odbywa się poprzez aplikację mobilną, karty RFID lub terminal płatniczy.
Jaka jest różnica gdy samochód jest ładowany prądem zmiennym (AC) lub prądem stałym (DC)?
Podstawową różnicą jest szybkość ładowania pojazdu, ponieważ za pomocą ładowarki z prądem zmiennym (AC) samochód ładuje się wolniej niż ładowarką z prądem stałym (DC).
Która stacja najlepiej sprawdzi się do użytku prywatnego?
Najlepszym wyborem są stacje niewielkich gabarytów, np.:
  • EVB Wallbox 1M AC
  • EVB Wallbox nano AC
Czy potrzebna jest zgoda na budowę w przypadku montażu stacji?
Pozwolenie na budowę nie jest wymagane, natomiast budowę tej stacji należy zgłosić do administracji architektoniczno-budowlanej.
Jak zarządza się treścią reklamową w przypadku stacji ładujących z serii Advert?
Digital Signage Android Player to aplikacja do zdalnego zarządzania treścią na monitorze stacji z dowolnego miejsca (wymagany jest dostęp do internetu). Wystarczy zalogować się na wskazanej w aplikacji stronie, aby otrzymać dostęp do przesyłania dowolnych treści reklamowych, zdjęć, filmów, stron internetowych lub innych materiałów multimedialnych.

Jedną z zalet Digital Signage jest łatwość obsługi oraz dostępność. Serwer oprogramowania znajduje się w chmurze - w ten sposób klient po zalogowaniu się na swoim koncie może zarządzać online treścią na każdym z nośników.

A jak wygląda rozliczanie się za licencje Central Stack? W cenie licencji rocznej wliczone są już wszystkie koszty jakie klient ponosi za system, łącznie z utrzymaniem serwera. Na każdym etapie klient zna koszty, jakie poniesie za rozszerzenie sieci DS o kolejne instalacje.
Jak zarządzać infrastrukturą stacji ładowania? O czym warto pamiętać?
W oparciu o dane podawane przez Polski Związek Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego zauważalny jest stały wzrost rejestracji osobowych pojazdów elektrycznych. Coraz szerszy wybór elektrycznych wersji pojazdów, liczne korzyści, jak np.: możliwość poruszania się BUS-pasami w miastach, a także finansowe zalety posiadania samochodu elektrycznego sprawiają, że coraz więcej osób w Polsce rozważa zakup tego typu pojazdu.

Jednak tu pojawia się problem, a mianowicie to, gdzie samochód elektryczny można naładować i ile takich miejsc jest dostępnych w okolicy/na trasie. Samo ładowanie może potrwać od 1 do 3 godzin – w zależności od tego, czy jest to stacja AC lub DC i jaką ma moc ładowania, a także tego jaka jest pojemność baterii oraz możliwości poboru mocy przez pojazd. Wpływ na to ma także temperatura otoczenia. To wszystko sprawia, że użytkownicy samochodów elektrycznych jadąc w trasę, planują postoje, których celem jest naładowanie samochodu.

Stąd rozwinięta sieć punktów ładowania jest niezbędna do bezstresowego podróżowania. Większa liczba stacji zapewnia komfort i sprawi że gdy dany punkt ładowania, z którego planowaliśmy skorzystać, jest zajęty lub popsuty, to będziemy mogli znaleźć w bliskiej odległości następną ładowarkę. Dlatego odpowiednio rozbudowana i świetnie działająca sieć punktów jest kluczowym elementem procesu wdrażania i dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu oraz zarządzaniu infrastrukturą stacji ładowania? W pierwszej kolejności rozróżnimy ją na dwa typy: infrastruktura publiczna oraz infrastruktura prywatna.

Infrastruktura publiczna to stacje ogólnodostępne dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego posiadających pojazd elektryczny - są to przykładowo stacje dostępne na parkinach czy przy MOP. Ładowarki podlegające pod taką infrastrukturę są poddawane obligatoryjnie badaniom UDT.

Infrastruktura prywatna dotyczy stacji których celem jest ładowanie przez właściciela wyłącznie określonych pojazdów np.: samochody pracowników firmowych czy flotę kurierską/dostawczą. W przypadku takich stacji nie ma konieczności przeprowadzenia badania UDT.

Jak zbudować infrastrukturę ładowania?

Niezbędne są trzy elementy. Pierwszy to stacje ładowania pojazdów elektrycznych, drugi operator stacji ładowania, a trzeci to odpowiednia lokalizacja do posadowienia stacji. Omówimy je po kolei.

1. Stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Wybierając dostawcę warto zwrócić uwagę na oferowane modele stacji ładowania, a także ich różnorodność. Wynika to z faktu, że lokalizacje wymagają różnych rozwiązań konstrukcyjnych oraz nieszablonowych pomysłów (np. może być konieczne zastosowanie długich przewodów typ-2).
Ponadto stacja powinna być wyposażona w odpowiednie zabezpieczenia (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Energii z dnia 26 czerwca 2019), a także w liczniki do pomiaru energii elektrycznej na potrzeby ładowanych pojazdów spełniające dyrektywę MID. Najistotniejsze w stacji jest wgrany protokół OCPP do komunikacji z operatorem stacji wraz z modemem GPRS/GSM.
Bardzo duże znaczenie ma wybrany model stacji ładowania. Jest on podyktowany rodzajem punktu ładowania, jaki chcemy dołożyć w naszej infrastrukturze. Poniżej krótka charakterystyka punktów ładowania:
  • Punkt ładowania małej mocy – 3,7 kW do 11 kW – stacje AC
  • Punkt ładowania normalnej mocy – od 11 kW do 22 kW – stacje AC
  • Punkt ładowania dużej mocy – od 22 kW do 150 kW – stacje DC

I na koniec warto pamiętać, że stacja wraz z jej lokalizacją przekładają się na swego rodzaju prestiż. Jeśli użytkownicy raz za razem będą napotykać niedziałającą stację, zaczną ją omijać i przestanie być rentowna. Dlatego innym istotnym czynnikiem mającym wpływ na właściwe utrzymanie miejsca jest okres gwarancji, a także szybkość podjęcia i wykonywania serwisów.

tryb ładowania 3, wersja B

W wersji B stosuje się przenośny kabel ładowania AC, posiadający złącze z obu stron. Z jednej znajduje się wtyk ładowania pojazdu, który podłącza się do gniazda pojazdu. Znajdujący się po drugiej stronie kabla wtyk stacji ładowania podłącza się do gniazda na stacji ładowania.

tryb ładowania 3, wersja C

Jest to wersja odwrotna do wersji ładowania AC - kabel ładowania jest w niej podłączony na stałe do stacji ładowania. Na drugim końcu kabla znajduje się wtyk ładowania pojazdu, podłączany do gniazda pojazdu.

tryb ładowania 4

Ten tryb ładowania określa ładowanie prądem stałym (DC). W uwagi na wysokie moce ładowania w tym przypadku obowiązują bardziej restrykcyjne wymagania bezpieczeństwa. Dlatego w tym trybie ładowania wykorzystywany jest wyłącznie kabel ładowania podłączony na stałe do stacji – połączenie wtykowe znajduje się w pojeździe. Podczas wyboru należy określić liczbę punktów ładowania (dla stacji AC maksymalnie 2x punkt AC 22 kW, dla stacji DC maksymalnie 3 punkty – dwa punkty DC oraz jeden AC) oraz ich moc. W tym przypadku wraz ze wzrostem mocy czas ładowania jest skracany, a co za tym idzie - lokalizacja stacji dla potencjalnego użytkownika jest atrakcyjniejsza, jednak koszty przyłącza energetycznego, koszt stacji oraz jej utrzymania adekwatnie są też wyższe.

2. Operator stacji ładowania.

Operator stacji ładowania jest odpowiedzialny za zarządzenie, funkcjonowanie, eksploatację, konserwację, bezpieczeństwo, rozliczanie użytkowników z procesu ładowania , a także za przesyłanie do EIPA (Ewidencja Infrastruktury Paliw Alternatywnych) danych o statusie punktu ładowania w stanie rzeczywistym oraz cenie za usługę. Stacja łączy się z wybranym operatorem, dzięki czemu może zarządzać pracą stacji zdalnie z poziomu aplikacji. Stacja bez operatora nie ma prawa funkcjonować jako ogólnodostępna. W Polsce na rynku dostępnych jest kilku operatorów. To oni udzielają systemu właścicielowi, który na podstawie adekwatnej umowy sam może zostać operatorem ogólnodostępnych stacji ładowania.

3. Miejsce postawienia stacji ładowania

Podczas wyboru miejsca należy zwrócić uwagę na:
  • liczbę miejsc parkingowych i ich rozkład,
  • moc przyłączeniową dostępną na punkty ładowania,
  • czas na wykonanie modernizacji przyłącza (jeśli okaże się to niezbędne),
  • możliwość rozbudowy o kolejne stacje, jeśli lokalizacja okaże się intratna,
  • to, jak często miejsce jest odwiedzane oraz jak daleko jest od głównej drogi,
  • czy w pobliżu zlokalizowane są obiekty gastronomiczne lub inne obiekty,gdzie użytkownik może spędzić czas w trakcie ładowania pojazdu elektrycznego.
Zarządzanie infrastrukturą jest realizowane zdalnie, z poziomu panelu operatora. Dzięki sieci GPRS/GSM oraz modemom z kartami SIM znajdujących się w stacjach z OCPP, możliwy jest bieżący monitoring, opcja włącz / wyłącz stację oraz tworzenie statystyk. Na ich podstawie można wywnioskować, które z modeli stacji oraz które lokalizacje są opłacalne. Jest to istotna informacja w przypadku podejmowania kolejnych kroków w celu dalszej rozbudowy infrastruktury ładowania.

Formularz kontaktowy

    Podaj wynik: