Stacje ładowanie samochodów elektrycznych
aniro-logo
ISO 9001:2015

Zarząd ANIRO w rozmowie z BusinessPL

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Zarządem ANIRO.

Firma ANIRO Sp. z o.o., posiadająca 37-letnie doświadczenie w branży automatyki i elektrotechniki, oferuje na polskim rynku produkty światowej jakości, a także służy doradztwem i zapewnia profesjonalny serwis. Przez ten okres, przedsiębiorstwo zyskało uznanie wielu klientów, a zarządzający firmą mogą pochwalić się wykonaniem ponad tysiąca aplikacji inżynierskich o różnym stopniu zaawansowania.

Zadania realizowane są w oparciu o zasadę: Koncepcja – Projekt – Realizacja – Serwis. Zdobyte doświadczenie oraz owocna współpraca z kontrahentami sprawiły, że produkty ANIRO są wykorzystywane w wielu branżach, m.in.: papierniczej, tekstylnej, hutniczej, chemicznej, drzewnej, przetwórstwa i obróbki materiałów, modernizacji maszyn. Firma ma swoją siedzibę w Toruniu, dodatkowo posiada jeszcze biura handlowe we Wrocławiu, Chorzowie i Gdańsku. ANIRO jest wyłącznym dystrybutorem wielu światowych marek. Zakres prac inżynierskich realizowanych przez firmę obejmuje w szczególności opracowanie dokumentacji, oprogramowanie systemów, kompletację elementów, montaż szaf sterowniczych, instalacji i okablowania na obiekcie. Uznanie klientów ma również oddźwięk w przyznanych wyróżnieniach, m.in. takich jak tytuł Gazeli Biznesu czy Diament Forbesa. Specjalnie dla BusinessPL obszernych informacji na temat kluczowych aspektów działalności firmy ANIRO Sp. z o.o. udzielili:
Grzegorz Rumiński – Prezes Zarządu,
Daniel Kaczmarczyk – Wiceprezes Zarządu.

 

 

Czy mogliby Państwo pokrótce przedstawić firmę ANIRO Sp. z o.o.?

 

ANIRO to w 100% polska firma z wyłącznie polskim kapitałem. Od momentu jej powstania działa w szeroko pojętej branży automatyki przemysłowej – od strony realizacji projektów inżynierskich, szczególnie dla przemysłu. Jest to rdzeń naszej działalności, która opiera się na doświadczeniu, wiedzy i kompetencjach inżynierskich naszych pracowników. Drugim profilem działalności spółki jest dystrybucja urządzeń z zakresu automatyki, elektrotechniki, jakości energii, gdzie jesteśmy autoryzowanym partnerem kilku światowych producentów, m.in. takich jak: LS Electric, CG Emotron, Comsys, Sinexcel, Lifasa. Co ważne działalność handlowa jest mocno oparta na doświadczonych specjalistach, gdzie wraz z produktami oferujemy pełne wsparcie doradcze, projektowe, uruchomieniowe i serwisowe. Podsumowując, ANIRO jest firmą inżynierską, oferującą dla klientów kompleksowe rozwiązania w automatyce i również urządzenia dla szerokiego zastosowania w branży elektrotechnicznej.

 

Jakie istotne zmiany miały miejsce w Państwa organizacji od naszej ostatniej rozmowy w 2018 roku?

 

Przez ten czas ANIRO znacząco urosło pod wieloma względami. Jesteśmy większą firmą jeśli chodzi o ilość pracowników, ale również udało się rozwinąć pod względem potencjału do rozwoju. W roku 2019 rozpoczęliśmy inwestycję budowy nowej, nowoczesnej hali montażu szaf sterowniczych oraz modernizacji drugiej hali, również pod te same potrzeby. Równocześnie powstała nowa hala magazynowa wysokiego składowania dla Działu Logistyki. Inwestycja dała nam nowe 1200 m2 powierzchni dla Działu Montażu Szaf Sterowniczych oraz ponad 1000 mdla Działu Logistyki. Przeniesienie części Działu Montażu do nowych powierzchni pozwoliło z kolei na stworzenie nowoczesnego Działu Serwisu wraz z hamownią. Te inwestycje pozwoliły znacząco zwiększyć nasze możliwości inżynierskie oraz handlowe, dzięki czemu mogliśmy wzmocnić potencjał współpracy z dotychczasowymi klientami, ale co równie ważne pozyskaliśmy nowych partnerów wśród dostawców.

 

 

Czy w takim razie planujecie w najbliższym czasie kolejne modernizacje i inwestycje?

 

Owszem, widzimy, że inwestycje, szczególnie w nowe powierzchnie dały mocny impuls do rozwoju firmy i są tego efekty. Dlatego już tworzymy plany dalszego rozwoju w tym kierunku i zwiększenia przynajmniej dwukrotnie powierzchni, szczególnie dla Działów Logistyki, Montażu i Serwisu. Oprócz tego modernizujemy obiekty biurowe, aby również komfort pracy wpływał pozytywnie na pracowników i firmę.

 

Firma ANIRO nieustannie poszerza asortyment oferowanych produktów i usług. W jakich obszarach staracie się szczególnie rozwijać swoją ofertę?

 

Od zawsze ANIRO szuka możliwości rozwoju oraz nowych usług i produktów dla naszych klientów. Jak wcześniej wspomniałem firma ANIRO to dwa kierunki: inżynierski i handlowy, które mocno łączą się ze sobą. W części inżynierskiej to oczywiście wdrażania coraz to nowszych rozwiązań, szczególnie teraz kiedy powszechny staje się trend Przemysłu 4.0 i klienci oczekują takich parametrów jak optymalizacja procesów czy efektywność energetyczną. Od strony handlowej szczególnie rozwijamy ofertę w dziedzinie jakości energii. Pod tym hasłem kryje się problematyka związana z zakłóceniami w sieciach elektroenergetycznych, nowoczesna kompensacja mocy biernej, optymalizacja energetyczna. Szerokie spektrum oferowanych do tego urządzeń, takich jak np. filtry aktywne czy kompensatory mocy, wspierane są przez mocne działania doradcze. Oferujemy często bezpłatne pomiary, ich analizę oraz szkolenia czy webinary, pokazujące i wyjaśniające co w tej jakości energii jest ważne.

 

Do jakich grup odbiorców kierujecie swoją ofertę? Kim są Państwa główni klienci?

 

W przypadku działalności inżynierskiej nasza oferta skierowana jest do klienta przemysłowego, ale nie skupiamy się na konkretnej branży. Nasze doświadczenie w automatyce, modernizacjach linii technologicznych czy realizacji projektów nowych ciągów produkcyjnych pozwala nam na działania w szerszym zakresie odbiorców. W ostatnich kilku latach realizowaliśmy projekty dla firm z branży metalowej, papierniczej, drzewnej i spożywczej. Co warto wspomnieć mamy również klientów z sektora OEM, dla których ANIRO jest partnerem inżynierskim – projektujemy, piszemy oprogramowanie i dostarczamy dla nich szafy sterownicze. To jak wykonujemy nasze prace, pozwala nam być dostawcą rozwiązań, także dla międzynarodowych firm, z którymi mamy długoletnie umowy. Natomiast w liczbach to zeszły rok zamknął się wynikiem prawie 6000 szt. szafek seryjnych dla klientów OEM oraz prawie 250 mb szaf sterowniczych automatyki. Od strony handlowej grup odbiorców jest zdecydowanie więcej. Począwszy od klientów dystrybucyjnych, takich jak sieci hurtowni elektrotechnicznych, poprzez dystrybutorów automatyki, producentów maszyn, branżę HVAC, na instalatorach i integratorach kończąc. Nasza filozofia opiera się na dobrych relacjach z dystrybutorami i partnerami handlowymi oraz właściwym wsparciu wiedzy technicznej i produktowej dla klientów końcowych, niezależnie od kanału sprzedaży.

 

Co wyróżnia firmę ANIRO spośród innych działających w podobnej branży? Gdzie widzicie swoją przewagą nad konkurencją?

 

Naszą przewagę widzimy w połączeniu kompetencji inżynierskich i handlowych. Doświadczenie inżynierskie to prawie 40 lat, handlowe od strony współpracy z np. LS Electric to już prawie dwie dekady. Co ciekawe część klientów dalej mówi automatyka LG, bo takie było logo, gdy rozpoczynaliśmy z nimi współpracę. Przez lata budowane kompetencje, doświadczenie, mała rotacja pracowników, którzy dają największą wartość dla firmy to nasze unikalne wartości. Kolejne wyznaczniki naszej działalności powiązane są z oferowanymi usługami, jakością elementów, które stosujemy w danych zadaniach i które dostarczamy na rynek oraz wspierającymi je narzędziami. Jesteśmy w stanie podjąć się zadań kompleksowo – od koncepcji, poprzez przygotowanie projektu na bazie oprogramowania EPLAN, montażu szaf często z urządzeniami, które dystrybuujemy, poprzez przygotowanie oprogramowania, prac obiektowych, uruchomienia na obiekcie i późniejszym wsparciu pogwarancyjnym. Każdemu etapowi wykonywanych prac towarzyszą wysokie standardy i kontrola jakości. Firma ANIRO posiada certyfikat jakości ISO 9001: 2015.

 

ANIRO może pochwalić się wykonaniem bardzo dużej liczby aplikacji inżynierskich o różnym stopniu zaawansowania. Czy mogliby Państwo opowiedzieć o najtrudniejszych oraz najciekawszych realizacjach?

 

Takim, o którym często wspominamy, choć zrealizowanym bardzo dawno temu jest układ ruchu radioteleskopu w Obserwatorium Astronomicznym pod Toruniem. Co interesujące, część inżynierów, którzy pracowali przy tym projekcie jest nadal naszymi pracownikami. Z ostatnich prac ciekawą realizacją był projekt modernizacji linii technologicznej w firmie produkującej elementy metalowe, gdzie z racji ograniczenia czasowego musieliśmy dostarczyć szafę sterowniczą automatyki w jednym gotowym module, gdzie łączna długość całej szafy w transporcie to ponad 10m długości i wadze kilku ton. Operacja dostawy udała się i kilka dni później aplikacja była gotowa. Ciekawym projektem, który realizujemy od kilku lat jest dostarczanie układów automatyki do budowlanych żurawi wieżowych, gdzie opracowaliśmy koncepcję sterowania, oprogramowanie i dostawę szaf sterowniczych do tych aplikacji.

 

Jakie nowości produktowe planujecie wprowadzić w najbliższym czasie do oferty?

 

W ostatnich czasie duży nacisk kładziemy na rozwój oferty z dziedziny Jakości Energii Elektrycznej. Oprócz rozwiązań, które już oferujemy, czyli filtrów aktywnych ADF Comsys czy aktywnych kompensatorów mocy biernej Sinexcel, rozwijamy tą grupę o kolejne produkty jak miernictwo, komponenty dla fotowoltaiki czy rozwiązania dla magazynowania energii. Aktywnie działamy również w elektomobilności, gdzie jesteśmy partnerem marki EVB i oferujemy stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Poza tym widzimy dalsze możliwości rozwoju i wprowadzania nowości tam, gdzie biznes jest już mocno rozwinięty jak np. oferta przemienników częstotliwości, aparatury elektrycznej czy sterowników PLC. W tych grupach również pojawiają się nowe produkty, których potencjał rozwoju jest wysoki. Trochę w cieniu tych działań handlowych i inżynierskich rozwijamy Dział Serwisu, bez którego ciężko byłoby osiągać sukces. Mamy umowy serwisowe z wszystkimi partnerami, z którymi mamy umowy handlowe, ale również pojawiają się nowi producenci, gdzie świadczymy usługi wsparcia technicznego i serwisowego. Takim partnerem od niedawna jest jeden ze światowych producentów inwerterów fotowoltaicznych, firma Kehua Tech. To również jeden z kierunków naszego rozwoju.

 

Osiągnięcie sukcesu w biznesie nie byłoby możliwe bez odpowiedniego zarządzania i wykwalifikowanego personelu. Ile osób zatrudnia obecnie przedsiębiorstwo? Czy mogliby Państwo opowiedzieć o kadrze specjalistów firmy ANIRO Sp. z o.o?

 

Obecnie ANIRO to łącznie 80 osób zatrudnionych w strukturach firmy. Co ważne duża część pracowników jest w firmie od lat. Staramy się, aby pracownicy widzieli swój wkład w firmę, w jej funkcjonowanie oraz rozwój. Jak już wcześniej wspomniałem duży nacisk kładziemy na kompetencje inżynierskie, również w części handlowej naszej działalności. Wartością, którą oferujemy naszym klientom to nasza wiedza w dziedzinach, w których się poruszamy. Firmę tworzą ludzie, to pracownicy, którzy wewnątrz organizacji pracują nad aktualnymi zadaniami, ale budują wizerunek firmy na zewnątrz, niezależnie od stanowiska w firmie czy wykonywanej pracy. Finalnie każdy przekłada się w jakimś stopniu na wizerunek przedsiębiorstwa, szczególnie w oczach klientów. Dajemy również pracownikom dużą dowolność w kreowaniu pewnych działań spółki w poszczególnym działach, co z jednej strony daje większą samodzielność pracowników, ale też rozwija. Chcemy, aby w ANIRO, tak jak to tej pory pracowali ludzie o wysokich kompetencjach, którzy ciągle rozwijają swoje zdolności i zdobywają nową wiedzę. Staramy się też dbać o wizerunek ANIRO na zewnątrz, też właśnie w kształceniu nowych kadr, będąc partnerem dla Zespołu Szkół Mechanicznych, Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu, gdzie mamy swoją klasę patronacką, prowadzimy zajęcia w szkole i wyposażany sale szkoleniowe. Natomiast regionalnie, jesteśmy sponsorem naszej ekstraligowej, toruńskiej drużyny koszykarskiej Twarde Pierniki. Uczestniczymy również w wielu mniejszych akcjach sponsoringowych i charytatywnych, gdzie można znaleźć nasze logo.

 

Jakość oferowanych produktów i usług jest dla Państwa priorytetem, dlatego współpracujecie wyłącznie ze renomowanymi, światowymi dostawcami. Czy chcieliby Państwo wyróżnić szczególnie któreś firmy – najważniejszych partnerów?

 

Najważniejszym partnerem dla ANIRO jest oczywiście koreański LS Electric, którego jesteśmy partnerem od roku 2003. Przez te lata udało nam się wypromować brand na rynku polskim – szczególnie w przemiennikach częstotliwości, gdzie jesteśmy jednym z liderów rynku. Ale również z pozostałą ofertą LS, z produktami, takimi jak styczniki, wyłączniki, sterowniki czy panele HMI udaje nam się z sukcesami konkurować z mocnymi, znanymi markami europejskimi. Co uznajemy za duży sukces całej firmy to uzyskanie pozycji największego partnera LS Electric w Europie i jednego z większych na świecie, co przez lata było potwierdzane wieloma nagrodami otrzymanymi od producenta. Ważnym partnerem, który szczególnie daje nam know-how w dziedzinie filtrów aktywnych i problematyki zakłóceń w sieciach elektroenergetycznych jest szwedzka firma Comsys – według nas jedna z najlepszych o ile nie najlepsza firma na świecie w tej dziedzinie. Comsys jest również partnerem eventów, które organizujemy cyklicznie kilka razy w roku, pod nazwą Akademia Jakości Energii, gdzie pokazujemy i tłumaczymy zagadnienia z tym związane. Kolejnym partnerem, którego urządzenia zaczęliśmy oferować i bardzo szybko współpraca się rozwija to Sinexcel. Wśród urządzeń, które oferujemy i aktualnie bardzo mocno promujemy są kompensatory mocy biernej. Kompensatory to całkiem nowe rozwiązanie zastępujące konwencjonalne baterie kondensatorów, a naszym celem jest zmiana filozofii myślenia użytkowników standardowych rozwiązań na nowoczesne, szybkie i łatwe w instalacji urządzenia. Mamy jeszcze kilku partnerów handlowych, takich jak CG Emotron, Lifasa, Inducto czy Kehua. Jeżeli chodzi o partnerów w działalności inżynierskiej, to mogę wymienić tu na przykład firmę ABB, dla której mamy Certyfikat Złotego Integratora i z dużym sukcesem stosujemy ich rozwiązania. Mówiąc o naszych partnerach, jedno należy podkreślić, zawsze ANIRO dba o jakość i również wybierając partnerów do współpracy od strony dostawców, patrzymy aby dostarczali nam najwyższą jakość i byli zaufanymi dostawcami pod wieloma względami: jakości, wsparcia technicznego, dostaw czy relacji biznesowych.

 

 

Pandemia koronawirusa odcisnęła swoje piętno na wielu branżach. W jakim stopniu epidemia Covid-19 wpłynęła na działalność Państwa firmy?

  

Pandemia nie wpłynęła negatywnie na wyniki finansowe firmy, wręcz przeciwnie, spółka zwiększyła swoje wyniki. Zresztą dla branży elektrotechnicznej czas pandemii nie był czasem złym i w przeciwieństwie do takich sektorów jak hotelarstwo, gastronomia czy turystyka, nasza branża przeszła pandemię praktycznie suchą nogą. Oczywiście początek pandemii był czasem, gdzie nikt nie wiedział co będzie dalej, więc staraliśmy się wykorzystać ten czas na mocne analizy naszych szans, możliwości, przygotowania się na sytuacje kryzysowe i szukania rozwiązań, o których być może wcześniej byśmy nie myśleli. Epidemia Covid-19 o ile nie wpłynęła na wyniki, o tyle wpłynęła na wewnętrzne procesy w firmie, ograniczone zostały wyjazdy, spotkania z klientami i dostawcami, również utrudniło to możliwość spotkania się całego naszego zespołu, więc trudniej było o utrzymywanie właściwych relacji czy szybkiej decyzyjności i współpracy pomiędzy działami. Po już prawie dwóch latach możemy jednak powiedzieć, że wykorzystaliśmy ten czas właściwie, wprowadziliśmy wewnętrznie trochę nowinek technologicznych i większość procesów działają prawidłowo.

 

Co stanowi obecnie największe wyzwania dla Państwa przedsiębiorstwa?

  

Aktualnie jak dla większości firm w dalszym ciągu niewiadomą jest pandemia, która jak widzimy jest mimo wszystko nieprzewidywalna i może negatywnie wpływać na rynki i funkcjonowanie na nich podmiotów. Następstwem tego, co już widzimy są problemy z dostępnością komponentów, części elektronicznych czy materiałów, a efektem tego jest wzrost ich cen i finalnych produktów. Przewidujemy, że największe problemy z szybką dostępnością wielu urządzeń na rynku będzie najbardziej widoczna dopiero w tym roku. Wyzwaniem będzie szybkie reagowanie na aspekt dostępności i presji cenowej, ale również zwiększające się koszty prowadzenia biznesu czy nieprzewidywalność podatkowa. Ważnym aspektem, na który patrzymy jest business agility, czyli zwinność biznesowa. Prowadząc firmę musimy jak najszybciej reagować na zmieniające się warunki, dostosowywać się, zdobywać nowe kompetencje i dostarczać klientom wartość, której będą w przyszłości potrzebować. Aktualnie świat zmienia się bardzo szybko, technologie zmieniają nasze zachowania i sposób działania, najważniejsze to umieć właściwie na te zmiany reagować.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.